Achtergrond

Schutterspark is een recreatiepark met een rijke geschiedenis en veel verhalen. De trap die het ‘dal’ met de ’top’ van het park verbindt werd vernieuwd. Dé kans om er meer dan alleen een trap van te maken.

Doelstelling

Bezoekers verleiden om de trap op of af te lopen en ook het andere deel van het park te ontdekken. Op een laagdrempelige manier de verhalen van Schutterspark vertellen en een nieuwe ‘attractie’ in het park te realiseren.

Aanpak

1. Situatie ter plekke bekijken, brainstormen en uitwerken naar concreet plan

2. Uitwerken naar 4 bewoners/verhalen en ophalen informatie bij lokale partijen

3. Design uitwerken, schrijven scripts en inspreken audio

4. Regelen uitvoering

5. Organiseren opening

Resultaat

Een trap met een laagdrempelige activiteit waarbij je het spoor volgt (2x de trap op en 2x de trap af) en je moet raden welke bewoner van Schutterspark dit spoor heeft achtergelaten. Als je de QR-code op het bordje scant, krijg je het verhaal te horen. De QR-codes worden regelmatig gescand en de filmpjes bekeken (dit wordt gemonitord).