Praktische Training Marketinginnovatie

6-daagse training Marketinginnovatie

Deze praktische leergang bestaat uit 6 bijeenkomsten, speciaal voor toeristische ondernemers. Marketingspecialisten (gevestigd in Limburg of de Euregio) nemen je mee in hun vakgebied. Met de ‘laptop op schoot’ ga je al tijdens de presentatie aan de slag. Praktisch, gericht op resultaat en direct toepasbaar. De presentaties zijn volledig afgestemd op de toeristische sector (dus de voorbeelden tijdens de presentaties zijn altijd op deze sector gericht).

Het programma

Als uitgangspunt wordt de customer journey genomen. Oftewel de weg die de gast onderneemt om uiteindelijk te komen/boeken. Deze kent diverse fasen en diverse marketinginstrumenten. Op basis hiervan heeft Geel Marketing een voorlopig programma samengesteld.

Onderwerpen van de bijeenkomsten:

  1. Marketingdoelen en -plan (uitwerken eigen customer journey)
  2. Aandacht (traffic/bewustwording): Zoekmachinemarketing (SEO) + SEA
  3. Overweging/boeking (aanschaffase): Website optimalisatie + Google Analytics
  4. Aandacht & loyaliteit (bewustwording & loyaliteit): Social media marketing (met name Facebook)
  5. Loyaliteit: E-mailmarketing
  6. Open sessie: deelnemers kunnen (na afloop van sessie 4) vragen/marketingonderwerpen aanleveren waar zij meer over willen weten, in overleg wordt er een onderwerp gepland.

Praktische details

Aantal deelnemers: maximaal 9 personen (minimaal 8)

Duur: 6 bijeenkomsten op maandag- of dinsdagochtend (9.00 – 12.00 uur)

Locatie: nog niet bekend, ergens in Zuid-Limburg

Investering: op aanvraag

Beschikbaarheid: op aanvraag

Vraag vrijblijvend meer informatie aan